Catechese 17 nov 2018

Hartelijk dank voor jullie grote opkomst en mooie samenwerking!

Eerst werden we door de catecheten ingeleid op het eerste deel van de Goddelijke Liturgie. In de Kerk leerden we de naam en het gebruik van de liturgische voorwerpen. We konden eveneens de voorbereidingstafel en het altaar bekijken.

We kregen een gedachtenisboekje om in te vullen met de namen van onze familie en vrienden en trachten dit elke Liturgie mee te brengen om vooraan het in mandje af te geven om te lezen bij de voorbereiding.

De workshop “prosfores -offerbroodjes” en “Sinterklaas speculaas” bakken was een groot succes.

Onder de leiding van Christophe en Joachim leerden we de knepen van het vak.

Zondag na de Liturgie werden het gezegend liturgisch brood, werk van onze kerkgemeenschap, uitgedeeld als antidoron bij de eindzegen.

Volgende zondag 24 november zal de voorbereiding of proskomidi in het midden van de kerk gedaan worden als bekroning van ons catechese thema.

Welkom om 9u30.